Ile zarabiasz na pojedynczym produkcie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
BLOG_post1

Podejście od strony kosztów

W firmach które mają bogate portfolio produktowe dużym wyzwaniem jest określenie tego ile zarabiają na poszczególnym produkcie w momencie jego sprzedaży.

Jak sobie z nim poradzić?

W jednej z firm produkcyjnej z branży spożywczej którą obsługujemy istniało problem polegający na tym że miała ona bogate portfolio
(400 produktów) a koszty produkcji zmieniały się w zależności od czterech czynników: 

  • kosztów materiałów
  • kosztów pracy
  • energii
  • kosztów okołozakładowych

W wielu przypadkach te koszty są zmienne. Niestety – poprzedni system klienta opierał się na założeniu że koszty z 1 stycznia są takie sama jak cena surowca z 31 grudnia – nie zmieniano ich w ciągu roku. 

To powodowało, że firma nie była w stanie określić poziomu zysku z danego produktu.

Jak się okazało rozwiązaniem okazał się być moduł rozliczania uwzględniający te cztery koszty, ich zmienność i automatycznie dopasowywał je do danego produktu w czasie rzeczywistym. 

Dzięki temu firma była w stanie określić poziomy zyskowności i stosować OPTYMALNĄ STRATEGIĘ SPRZEDAŻY.

Zatem #CoZmieniaDBS?

Pozwala na uchwycenie tego jak zmieniają się koszty produkcji w czasie i pokazanie nam tych obszarów w których można je niwelować.

Scroll Up