Ile zarabiasz na pojedynczym produkcie? vol.2

BLOG 1

Podejście od strony ceny.

W poprzednim poście przedstawiliśmy częsty problem firm z dużym portfolio produktowym – trudność w określeniu zysku z pojedynczego produktu w czasie rzeczywistym. Rozwiązaniem które tam opisaliśmy jest odpowiednia analiza kosztów.

Ale to nie jedyne działanie które należy podjąć. Jednocześnie musimy obrać odpowiednią politykę cenową.

Jeden z naszych klientów mający duże portfolio produktowe miał problem z określeniem zysku z pojedynczego produktu. Wynikał on z tego, że kontrahenci w zależności od wolumenu negocjowali różne rabaty przez co jednostkowa cena produktu wahała się a firma nie była w stanie jej zweryfikować. 

Dlaczego?

Ponieważ system na którym pracowała firma nie uwzględniał tzw. „rabatów retro”, czyli rabatów przyznawanych wstecz w związku z określonym wolumenem sprzedaży.

To powodowało, że określenie zysków bazowało na pewnym zakresie kwotowym i nie było precyzyjne.

Co zrobiliśmy? 

Przeanalizowaliśmy źródło problemu a następnie zaprojektowaliśmy moduł, który precyzyjnie oblicza poziomy cen i zyski z nimi związane w zależności od przyznanych rabatów.

To pozwoliło klientowi obrać najbardziej optymalną strategię cenową i, łącząc to z polityką kosztową z poprzedniego posta, dokładnie określić to ile zarabia na danym produkcie.

A zatem #CoZmieniaDBS?

Pozwala na wprowadzenie spójnej strategii produktowej i cenowej a dzięki temu – zwiększenie zysków organizacji.